Saturday, July 9, 2011

♥Kol Dari Mak♥

ha..ape yg korg pikir berdasarkan tajuk diatas??
berita gembira ke sedey??

..................................................................................

x yah pikir banyak...biar aku sndiri yang cite....hehehe..

tghri lps lunch ari rabu tepon aku yg canggih (ade radio oke) dan cantik (siap beaded lg tau..) telah berbunyi dengan deringannya yang tersendiri..(chewah)..aku tgk kt fon, sape yang kol..kt screen hp aku yang caggih td tertera la nama "Mak Saya"...so, aku angkat la kol mak aku 2..

Camni la rupe aku angkat fon mak aku...*exaggerate sangat kan??

     aku: Assalammualaikum Mak..
     Mak: Waalaikummussalam...hah dila, ni ko dpt surat suh g peksa ni...kt melake..
     aku: hah??pekse ape mak??

aku tertnya2 coz aku rse aku da abis blaja..pkir blik perkataan melaka yg kuar dari mulut mk aku td wat aku terpikirkan ape yang aku buat bulan lps...

     Mak: ntah ni hah...dye tulis peperiksaan bagi permohonan Pegawai Tadbir Diplomatik..tulis kt cni peksany 16hb ni...ko nk g x??
     Aku: ntah la mak..kne pikir dlu..
     Mak: ko pegi je la..mne la tau dpt ke....

aku dan mak aku meneruskan perbualan...yg lain2 aku xdpt nk taip kt cni..rahsia mak n ank kn...huhuhu...

lps je dpt kol 2 aku dlm ati menjerit (ARGHHH...YEAH3 AKU DPT..)...
GEMBIRA?? of course la..sape x happy..aku bru apply bln lps SPA 2..mse result bru kuar n aku bru blik dr interview kt MAS..xsmpi sbln da dpt kol g exam..

Cmni la aku melompat kegembiraan sejurus mak aku sampaikan berita gumbira 2...


msti korg ckp dlm ati cmni kan,
"eleh, bru dpt g exam je, da nk bergebang 1 malaysia..."

cakap la ape pn aku x kisah..kt blog pn aku da ckp, sukati aku la nk tulis ape..hahaha...

sambung blik,
even g exam pn aku x decide lg whether nk g or not coz aku xpuas lg keje kt MAS..lgpn contract aku setahun...klu dye kol aku b4 aku abis contract cmner wei?? pening2...(berangan je ko ni la...)

tp, xkisah la..aku ngn gamblenye aku akan g..karang klu aku x g rmi yg akn membebel kt aku...huhuhu...
so keputusannye................PERGI!!

No comments: