Monday, July 16, 2012

Mimpi Aku

Dalam banyak-banyak mimpi yang aku mimpi, ada 1 mimpi yang aku ingat sampai umur aku sekarang ni dah masuk 24 tahun. Aku mimpi masa aku umur 5 ke 6 tahun camtu la.

Memang mimpi tu macam real je tau. Tapi bukan mimpi basah k. (nada serius)

Sambung balik cite pasal mimpi aku. Mimpi aku ni memang menakutkan la bagi kanak-kanak yang sebaya aku masa tu. Mimpi aku ni, kejadiannya berlaku kat rumah arwah atok aku. Belah mak aku. Rumah atok aku ni ada 2 bilik je. Tapi rumah arwah atok aku ni luas tau. Ada 3 hall 1 anjung. Rumah tu rumah papan la. 1 bilik dekat dengan dapur dan lagi 1 bilik dekat bahagian depan. Tapi sebelah-sebelah la bilik tu.
Camni la aku tidur malam tu.....
Malam tu aku tido macam budak-budak biasa yang lain. Dan dengan tetiba je, (jeng..jeng..jeng...) ada org jahat kejar aku. Rupa orang jahat tu familiar gila kot. Aku memang selalu tengok dia. memang budak-budak takut tengok dia ni. Kalau jumpe mesti akan lari. Sama la macam aku. Aku takut sangat-sangat dengan perempuan jahat ni. Sampai aku tak boleh nak berfikir secara waras. Dan yang menambahkan ketakutan aku tu adalah perempuan tu hijack rumah atok aku. Abis makcik-pakcik aku sekali dengan sepupu-sepupu aku kene tangkap dengan dia.

Dan ayat perempuan jahat tu yang paling aku ingat sampai sekarang adalah,

"Cari semua orang dan bunuh mereka".

Takut gila aku bila dengar perempuan ni cakap macam tu dengan orang-orang suruhan dia.

Rupa dia macam ni la orang suruhan perempuan tu.
Masa tu cuma tinggal aku dengan seorang lagi budak (aku tak ingat siapa budak ni. Aku rasa macam adik aku. ntah lupe.) je yang tak kena tangkap lg dengan perempuan ni. Perempuan jahat tu tengah tangkap orang kat bilik atok aku yang dapur tu. Aku cuma dengar dia gelak besar je. Gelak jahat. Aku time tu ape lagi, cari tempat menyorok.

Lari punya lari (ntah kenapa tiba-tiba rumah atok aku jadi luas giler...hahaha..) aku dengan budak yang dengan aku ni pun decide la nak menyorok kat bilik lagi satu. aku sorok kat bawah katil dan budak lagi seorang ni menyorok kat dalam almari kat bilik tu.


Ni la rupe perempuan jahat tu..korang mesti tak suke tengok dia kan........
Tengah aku menyorok ni tiba-tiba dia masuk bilik aku dengan bawak tongkat dia tu. Masa tu jantung aku memang berdegup kencang. dup dap dup dap tak berhenti.

Takut sangat time tu, lagi la dia suruh tengok dalam almari. Dalam bilik tu ada 2 almari. Nasib baik si jahat tu check 1 je almari dan almari tu bukan almari yang budak tu menyorok. Dia fed-up sebab tak jumpa sesiapa dalam bilik tu, then dia keluar la dari bilik tu.

Dia ni pun masuk gak dlam mimpi aku...aku cme tak ingt bila scene dia...
Tetiba sebelum keluar, dia nampak lagi 1 almari...jeng..jeng..jeng...

Time ni aku memang takut giler la. Sebab mula-mula aku ingat dah selamat. Siap plan nak call Power Rangers lagi time tu.

Masa tu aku tawakkal je la apa yang akan terjadi. Bila dia buka je almari tu, dia terus nampak budak yang dengan aku tu. dia terus ketawa kuat-kuat. Aku ingat lagi dia cakap,

"Mana lagi seorang?? Aku tahu ada lagi seorang dalam rumah ni." .

Takut kemain aku bila dengar dia cakap macam tu. Dia ugut budak tu suruh bagitahu kat mana aku. Aku tak ingat la budak tu yang bagitahu ke atau dia sendiri nampak aku menyorok kat bawah katil tu. Tak kisah la ynag penting aku dah kantoi kt bawah katil tu.

Tak semena-mena time tu la penyelamat aku datang. Yeah..go.. go... Power Rangers.
Dorang tengah bincang macamana nak selamatkan aku.. thanks power rangers...
Nasib baik la dorang ni ada tau. Kalau tak mesti aku da kene tangkap dengan perempuan jahat tu.

Kalau tak mesti aku dapat tengok diorang lawan...

Dan tiba-tiba...time tu jugak la aku terjaga...menyesal terjaga awal sebab aku tak dapat tengok Power Rangers tu lawan. tapi tak pe sebab aku tahu Power Rangers mesti dapat kalahkan perempuan jahat tu.

-THE END-


Fakta tentang mimpi aku
1. Aku tak tahu kenapa Rita perempuan jahat tu boleh cakap melayu
2. Power Rangers dalam mimpi aku ni memang original sebab dia cakap omputih.
3. Aku sedaya upaya untuk bercakap omputih dengan power rangers tu tapi aku gagal. Aku hanya mampu cakap thank you je time tu. yela budak-budak kan. Mana tau cakap omputih sangat.

Cik Cakula : Baru-baru ni aku mimpi pocong plak. Takuuutttt...

No comments: