Monday, December 5, 2011

::"REDHA itu IKHLAS, PASRAH itu TERPAKSA" - Ombak Rindu::

Last weekend (3&4hb) aku tgk "Ombak Rindu"....Filem tak sesedih novel asal nya...2 je yg mmpu aku komen..2 kali aku tgk...skali ngn opismate aku (ptut tgk Puss in Boots)..second time ngn Chammitto (sbb da jnji ngn dye..hehehe) aku x dpt menjiwai maya karin sebagai Izzah tp, klu Aaron sbgi Haris aku bley trima...hihihi..

aku bg 2 star out of 5


bg aku Lisa Surihani tak sepatutnya dpt watak Mila yg sepatutnya gedik+menggoda+panas baran+keras hati n terlalu mencintai haris..dye tak dpt bwk watak 2 dengan baik...Lisa mmg xptut bwk watak 2...

Maya Karin plak, watak dye x sampi dkt aku..time dye menangis 2 tak bley feel la...xbes la...wlupn David Teo nangis tgk cite nih...

Si Julia Zegler (ntah btul ke tak aku taip nme dye ni) plak aku x tau la npe aku tgk dye kt dalam cite 2 mcm Fatimah Juling..langsung x nampak watak Wafiah dalam cite 2...watak Wafiah yg sepatutnya seorang yang tegas, bekerjaya, manja, dan terlalu mencintai Azman tak nampak pun dalam karekter wafiah yg dibawa oleh Julia Zegler....

Mak si Haris plak Datuk Sufiah lansung tak bes..rse nak baling batu je cos ape dye buat satu badan nk goyang...pat yang aku rse nk bling batu besar adelah time dye dkt hospital tgk Haris accident 2...sume bende nk goyang..klu mantap tak pe gak..ni sume da londeh...(Teremosional plak...sorry xleh nk control)...

Watak Mak Jah plak yang Normah Damanhuri bwk 2 mcm tak kene je aku rase..ntah la aku rse x sesuai la mak cik 2 bwk watak Mak Jah...Mak Jah sepatutnya seorang yang berbadan agak berisi, rendah n chinese look...2 yang bley beranak muke handsome mcm Aaron..

Watak Mak Cik Hajar plak terlalu seksi...suke berkemban..klu bdn dye mcm maya karin oke jugak la nk pandang..tak la sakit mata..aku rse tak salah klu  pengarah tutup bdn dye yang atas 2 dengan lg 1 kain batik..oke gak whut...

Watak2 llki oke la...cme Dr Borhan 2 sepatutnya cri yang umur lbih kurang Haris oke la...watak Mail bes...Pak Dollah pn oke la...Aaron x yah ckp la...aku rse klu bkn sbb dye Ombak Rindu takkan bes..

Aku agak kecewa ngan cite ni sbb penggarapan dye x kuat..x mcm novel dye..byk yang x kemas..aku mmg x pandai nk bikin filem apatah lg berlakon tp, ape yang aku nmpk mcm filem yang budget ciput..pelakon x brape nk menghayati watak n ader yang berlakon untuk menghayati watak..bukan menghayati watak..sbgi penonton aku mahukan yang terbaik n bukan TERLUCAH!!......

No comments: