Wednesday, December 28, 2011

Third Time........

Berdebar...
Gemuruh..
Moral down 2 minit..

Ya Allah kembalikan la semangat ku..

Hari ni aku ade interview....pkul 2.30pm..
Ni adalah kali ketiga aku g interview...
Company ni nmpk interesting sbb this one is advertising company...slalu buat advertising for billboard, rapid KL pnye wrap advertising...ala...iklan yang kt bus rapid slalu 2..*betul ke term yg aku gne ni??hehehe...lbih kurg cm2 la...

Takutnya nk g interview....


Sebenarnya untuk interview kali ni, banyak yang aku harapkan..antaranya:

  1. aku harap aku dapat keje ni n as a permanent staff.
    • ni mmg intention aku cari keje..skunk ni aku cme la pencacai kontrak kt MAS ni..nasib bos aku baik..dye th gaji aku x byk, so dye bg keje pn ciput je...huhuhu... 
  2. aku harap gaji aku dye akn bg 3k n keatas
    • yang ni intention kedua aku..kan aku cakap yang aku ni mate duitan..tp, xkan la aku nk mintak kat org kn..so kne la keje cri duit yang byk supaya aku dpt shopping n beli byk gadget..hahaha...*mcm la company 2 nk bg aku kn...
  3. aku harap banyak elaun yang company ni provide untuk staff dye.
    • antara elaun yang aku impikan adalah elaun transport, topup,umah n elaun makan(lunch je pn ckup)...*cam company abah aku je dorg nk bg mcm2 elaun kn...
  4. aku harap medical benefit yang company ni bg besar n dpt cover family aku skali.
    • Skunk ni aku pnye medical benefit cme 40 henggit je...kedekut nk mampos company aku 2...menyampah sambil menyumpah aku kt company aku tu..plak 2 medical 2 cme bley claim je..mksudnya kt cni, klu ko sakit ko g klinik, amik ubat, byr gne wit ko, mnx resit, hujung bulan bru bley claim..tp, claim 40henggit je tau..klu bill 50hengget cme liable for 40henggit je..tp, klu bill ko 30henggit ko cme dpt 30henggit je la..klu ko tak sakit bulan 2 ko xkn dpt pape...mmg cam gampang company aku ni...*aku mmg mencik ngn company aku skunk ni...
  5. aku harap ada bonus n increment tiap2 thun
    •  ni memang aku nk sgt2..klu ader bonus bley la jejalan obersea dgn chammitto...klu ader increment bley la bg Mak n Abah aku lebih ckit..huhuhu...
  6. aku harap company ni bg byk bg voucher kt staff2 dye
    • Voucher yang aku harapkan adelah seperti voucher makan2, shopping (tu mesti k), spa2 n cuti2 (mcm hotel ke)..hahaha...
  7. aku harap annual leave untuk staff byk.
    • aku tak mintak byk annual leave ni..aku cme mintak setahun dye bley provide aku 24 hari cuti...boley dapat tak agak2??hehehe..
  8. aku harap kalau ader outstation tmpt dye bes2..mcm kt langkawi ke..aku xnk dye buat kt dewan org ramai then tido kt hotel murh...
    • klu yng ni bes..bley bwk family skali...smbil beholiday..hehehe...
  9. aku harap company ni buat makan2 setiap minggu..
    • aku rse makan2 setiap mggu di opis adalah wajib *terpengaruh enviroment mse kt PPM..hahaha...
  10. aku harap company ni bley sponsor keduri kawin aku...hahaha..
    • ni adalah harapan yang mungkin hanya tinggal harapan n takkan wujud kt dlm sejarah hidup aku...tp, klu la dpt kn,alangkah bahagianya aku....heheheh...
Harapan aku yang pling besar skali adalah untuk mendapatkan jawatan ini...so aku berdoa semoga Allah lembutkan hati interviewer aku nnt dengan harapan dia akan tertarik untuk ambil aku bekerja..

Ya Allah permudahkan la urusanku...

"Terima Kasih Ya Allah kerana mendengar doaku. aku memohon kepadaMu Ya Allah semoga dipermudahkan urusan ku ini..amin ya Rabbal Alamin.."
Alhamdulillah..terima kasih atas kurniaanmu..
 Cik Cakula: Aku da kol mak aku smlm..so skunk ni smkin smgt aku nk g interview. terima kasih mak n abah...i love you both!!

2 comments:

koko faeza said...

ble nih...xbgtau pon...smpai ati...

Cik Cakula Cemekut Cekelat said...

last tw0 weeks kot..mggu lpsnya dpt kol pastu trus g...huhuhu...xde pn dye kol blik..xdpt la kot..hehehe...